Friday 5 April 2019

DIAM

Saat ini aku terdiam melihat mereka bersuka ria dan bahagianya.


Aku,
Mencari waktu yang sesuai,
Demi kekuatan yang sangat diperlukan,
Di persisiran pantai yang tenang,

Aku menapak pasir-pasir,
Berjalan ditemani belaian ombak dan angin yang nyaman,
Di saat ku tidak mampu membebani diri,
Dengan segala tanggungan,

Aku menarik nafas demi mencari sebuah ilham,
Menghembuskan karbon demi membuang segala kedukaan,
Dalam mencari ketenangan ku hapuskan kegusaran,
Dalam mengembalikan senyuman aku lemparkan segala kesedihan,

Aku diam,

Aku menikmati alam terbentang ini,
Kerna ini dapat memberi suatu nikmat,
Yang tidak mampu ku ungkapkan.

Seringkali ku berduka,
Seringkali ku menduga,
Seringkali juga ku menjaga,
Aku lakukan semuanya secara senyap, diammm.

No comments:

Post a Comment