Tuesday 29 December 2015

SUCINYA TANPA DOSA




One day ...


Bayi,
Baby,
Anak kecik,
Weh comelnya!

Anak yang tiada dosa,
Tatkala aku melihatnya,
Aku rasa tenang,
Aku rasa bahagia,
Aku rasa gembira.

Walaupun mereka menangis,
Aku rasa mereka comel,
Bukan di mana mereka sakit,
Kerana ketika itu,
Aku umpama ditikam-tikam oleh tangan sendiri,
Kerana tidak mampu menolong.

Terlalulah indah ciptaanNya,
Kerana aku dapat melihat dan menyentuh,
Anak kecil yang tiada dosa ini,
Senyumannya ,
Ragamnya,
Hanya membuatku tersenyum indah.
(Aku senyum takdelah indah ke lawa mana, asalkan aku tahu tu aku).

Sebab apa?
Sebabnya baby yang tiada dosa tu,
Umpama bidadari bidadara di Syurga ,
Cantik manis je senyumannya.

Selama ni,
Tiap kali aku tunjuk muka sikit,
Dekat mana-mana budak lah tak kisah,
Confirm memasing cari alasan untuk nangis,
(Mungkin depa ada alasan tersendiri)
Tapi, kenapa semua ?
Hahaha

Yang paling tidak ku sangka,
Juga tidak ku duga,
Tanpa tongkat di dagu (ngarut),
Ada sorang baby ni,
Nak pulak senyum dekat aku,
Lepas aku senyum dekat dialah tapi (Read:Dia reply my smile lah),
Tu sampai hari ni tak boleh nak move on lagi,
Dia punya senyum perghhhh,
Kalah lah weh dengan jejaka yang konon tampan,
Tak berapa tampan tu,
Tak boleh lawan lah,
Lalalalalala Hahahahaha.

Siyeslah (Read: Seriouslah),
Tak boleh nak move on lagi,
Mungkin orang lain tak boleh move on,
Sebab ada jejaka kenyit mata ,
Tapi aku sebab ada baby reply senyuman,
Yang selama ni aku senyum,
Terhegeh-hegeh sendiri ,
Dengan tak tahu malunya,
Sampaikan kadang tu give up,
Nampak baby je aku terus tak nak pandang.

Tapi agak jelous dekat orang lain,
Sebab depa siap boleh dukung main bagai,
Ceq dekat sikit pon tak boleh,
Asyik nak nangis je,
Mana taknya ceq nak give up lagu tu,
Sampaikan ada yang kate,
“Tunggu je kau ade anak, nanti anak kau nak je dekat kau”,
And ya, Entah merasa entah tidaknya,
Sebab ajal dengan jodoh ni kita tak tahu,
Semua ditangan Pencipta kita,
Kun Fayakun.

Ini first baby yang boleh reply,
Yang nak main dengan aku,
Dan dia baby Arab tau,
Nasib dapat ambik gambar dia berapa keping,
Lepas minta izin dengan mak dia,
Mungkin patut lah sebelum tu ,
Aku ada mimpi baby,
Bukan yang ada orang bagi tu tau,
Tapi aku jaga baby sendiri,
Auch auchhhh kawaii (Read: Comel).

Lepas je tu,
Memang ramai pulak bebudak kecik,
Yang aku jumpa,
Mesti dorang tengok aku lama,
Then senyum balik lepas aku senyum.

Tapi setiap kali aku renung,
Ya renung lama,
Tatkala itu muncullah rasa sebak,
Rasa sebak dimana aku tengok balik diri.

Aku ni macam mana?
Banyak manakah dosa aku?
Adakah aku akan diterima untuk ke SyurgaNya?
Adakah aku bisa melihat senyuman ahli-ahli di dalamnya?

Bayi Arab


CIQ ...

Hamba Hina lagi Jahil lagi masih mencari.

No comments:

Post a Comment