Wednesday 2 December 2015

SELIPAR JEPUN (PART 2)



Actually ,
Harini kita nak sambung untuk part 2,
Kisah si selipar jepun tersayang.

Macam ni,
Sebenarnya bermulanya dan boleh nya jatuh tu,
Aku ingat sebab selalu sangat nyanyi lagu ni.

Air pasang dalam
Surut pukul lima
Nyonya bangun pagi
Siram pokok bunga

Pokok bunga Melur
Tanam tepi batas
Itik bertelur ayam menetas

Cik Baba jatuh dalam parit
Cik Aminah ketawa jerit-jerit

Naik kereta api sampai Kuala Lumpur
Jumpa isteri comel terselit bawah dapur.

Ha, daripada akal seorang budak 5 tahun,
Aku ingat sebab selalu sangat nyanyi lagu ni,
Lagi pulak tu,
Aku akan ketawa gila-gila,
Lepas je lirik,
“Cik Aminah ketawa jerit-jerit”
Ha , tulah padahnya ,
Gelakkan Cik Baba sebab jatuh parit,
Walaupun aku bukan bernama Aminah,
Still jatuh parit juga.

Memang itu dinamakan pengalaman,
Yang berharga,
Yang tidak dapat ku lupakan,
Nasib nya aku masa tu,
Aminah takde ,
Untuk dia gelakkan aku,
Naib juga kakak bukan nama Aminah.

Hahahahahahaha,
Kalau tak pernah jatuh parit,
Tak merasa lah apa itu parit,
Bukan orang kampung lah namanya.

Lagi tu,
Orang dulu-dulu selalu je mandi dalam parit,
Releks je sihat je,
Tapi, parit dulu-dulu airnya bersih,
Sekarang tak bersih dah,
Segalanya nak dibuang dalam parit,
Macam mana nak bersih?

Itu lah dia,
Kisah si selipar jepun,
Yang banyak berjasa,
Yang berjasa sampai,
Ke hayatnya yang terakhir,
Di dalam parit tersebut.

Oh my selipar jepun yang kusayangi ku rindui ku muah muah muuu. (yang sebenarnya : tak delah sayang mana teringat je. )

By the way , thanks a lot sebab berjasa sampai sanggup jadi mangsa biawak. Hahaha




Hamba Hina lagi Jahil,
CIQ ...

No comments:

Post a Comment